شناسه : 1036
دوشنبه 27 اسفند 1397 2019-3-19 10:30:14
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: تجربه فعالیت ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور نشان داد که اگر در حوزه رسانه و اطلاع رسانی با مسئولین اقتصادی و سرمایه گذاری و تولید، هماهنگی و همکاری مناسبی وجود داشته باشد، می‌توان اطلاع رسانی خوب، تبلیغات مناسب، آگاه سازی، افزایش مشارکت مردم و ایجاد ثبات در روند بازار را ایجاد کرد .
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: تجربه فعالیت ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور نشان داد که اگر در حوزه رسانه و اطلاع رسانی با مسئولین اقتصادی و سرمایه گذاری و تولید، هماهنگی و همکاری مناسبی وجود داشته باشد، می‌توان اطلاع رسانی خوب، تبلیغات مناسب، آگاه سازی، افزایش مشارکت مردم و ایجاد ثبات در روند بازار را ایجاد کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در حاشیه آخرین جلسه این ستاد در سال ۹۷ در جمع خبرنگاران گفت: در هفدهمین و آخرین جلسه ستاد در سال جاری، ضعفها، قوتها و آسیب های روند کار ستاد، بررسی شد و   ضمن ترسیم وضعیت سال ۹۸،  چالش های احتمالی حوزه های تبلیغات، رسانه و مقابله با جنگ روانی مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به نقش ستاد در ایجاد فضای آرام و با ثبات در بازار  و جامعه اشاره کرد و گفت: در طول مدتی که این ستاد شروع به کار کرد، با توجه به سیاست های موجود در جهت ایجاد ثبات و آرامش در بازار، همکاری و فعالیت بسیار خوبی از سوی دستگاههای مختلف عضو ستاد از جمله صدا وسیما انجام شد. سایر رسانه های کشور از جمله مطبوعات نیز با هماهنگی وزارت ارشاد در این مسیر همکاری بسیار خوبی با این ستاد داشتند. 
دکتر رحمانی فضلی همچنین در حاشیه هفدهمین جلسه ستاد، با اشاره به اینکه در سال آینده قطعاً در مورد کالاهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت، گفت: از تمام دستگاههای مسئول در خصوص کالاهای مورد نیاز در ایام عید گزارش گیری شد و بر اساس گزارشها، بحمدا... همه کالاها تامین شده، بازارها از کالاهای مورد نیاز کاملاً اشباع است و هیچ نگرانی در این مورد برای مردم وجود ندارد. 
وی با تاکید بر اینکه طرح های توسعه و روند پیشرفت کشور نیازمند مناسبات اطلاع رسانی و تبلیغاتی ملموس، دقیق و درست است، گفت: مقرر شد کمیته ای ذیل کارگروه اقتصادی ستاد، تشکیل شود که برای همه پروژه ها، طرح ها و اقداماتی که در کشور در حوزه عمرانی، اقتصادی، سرمایه گذاری و همچنین تولید انجام می شود، پیوست مناسب اطلاع رسانی تهیه کند تا قبل از شروع طرح، در حین اجرای پروژه و در زمان بهره برداری، مورد استفاده رسانه ها قرار گیرد و ان شاء ا... رسانه های مختلف کشور به ویژه صدا وسیما، در این کارگروه فعالیت موثری خواهند داشت.
وزیر کشور با اشاره به ظرفیتهای بالای ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاهها، از همه اعضای ستاد بخاطر مجموعه تلاش ها در سال ۹۷ تشکر و قدردانی کرد و گفت: سال ۹۷ را با همه فراز و فرودها پشت سر گذاشتیم و با اینکه دشمنان برمبنای تحلیلهای غلط سعی در افزایش فشارها برای ایجاد نارضایتی در مردم داشتند،  اما مردم فهیم و هوشیار کشور در عمل به دشمن نشان دادند، که دشمن در اشتباه است. 
رئیس شورای امنیت کشور افزود: اکنون با تجارب اندوخته شده در سال ۹۷ و با توجه به ایجاد ساختارهای لازم مثل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران و ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی و دیگر موارد و همچنین با کاربست رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سال ۹۸ را با انسجام و قدرت بیشتری شروع می کنیم و بر این اساس، بی تردید؛ سال ۹۸ سخت تر از سال ۹۷ نخواهد بود. 
رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در پایان تصریح کرد: در این مسیر، اگر تمام کارها و اقدامات خالصانه و در مسیر رضای الهی باشد، به برکت خون شهدا و با لطف خداوند به نتیجه خواهیم رسید و توطئه های دشمنان به هیچ نتیجه ای  نخواهد رسید. 

گفتنی است؛ در آخرین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در سال ۹۷، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، صدا و سیما، به ارائه گزارش عملکرد حوزه های خود پرداختند و ضمن بررسی اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی کشور، تصمیمات لازم اتخاذ شد. 

اضافه کردن دیدگاه جدید